سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه دوستی اش را نابجا به کار گیرد، خود رادر معرض جدایی قرار داده است . [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :2
کل بازدید :153988
تعداد کل یاداشته ها : 312
103/2/1
12:20 ص

 


مهدی مهدوی‌کیا سفیر فوتبال پایه آسیا پس از سفر به آلمان و ویتنام به ایران بازگشت.


به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، مهدی مهدوی‌کیا که پس از تماشای فینال لیگ قهرمانان اروپا در لندن و حضور در اردوی بایرن مونیخ و ضیافت دورتموند، 90 دقیقه در بازی خداحافظی میشائیل بالاک در تیم منتخب ستاره‌گان فوتبال جهان به میدان رفته بود با دعوت کنفدراسیون فوتبال آسیا عازم ویتنام شد و در جشنواره فوتبال پایه شرق آسیا شرکت کرد.

مهدوی‌کیا که به ایران بازگشته در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس درباره سفرش به ویتنام گفت: پس از انتخاب به عنوان اولین سفیر فوتبال پایه آسیا، هفته گذشته در سفری چهار روزه عازم ویتنام شدم و به عنوان نماینده AFCدر جشنواره فوتبال پایه ویتنام و تورنمنتی که با حضور چهار کشور برگزار شده بود شرکت کردم.

کاپیتان سابق پرسپولیس درباره برنامه‌های این جشنواره و سفرش به ویتنام تصریح کرد: جشنواره فوتبال پایه‌ای در ویتنام برگزار شد که چهار هزار پسر و دختر نونهال و نوجوان در آن شرکت داشتند. ما به مناطق مختلفی رفتیم و از نزدیک این مدارس فوتبال را زیر نظر گرفتیم. نماینده فیفا و نایب رئیس فدراسیون فوتبال ویتنام نیز در این سفرها حضور داشتند و جلساتی به منظور بررسی اقدامات انجام شده برگزار شد.

مهدوی‌کیا در ادامه گفت: تورنمنتی با حضور تیم‌هایی از ویتنام، تایلند، لائوس و فیلیپین برگزار شد که ما از نزدیک این بازی‌ها را زیر نظر گرفتیم و با نمایندگان کشورهای لائوس، فیلیپین و تایلند هم درباره برنامه‌های فوتبال پایه‌شان صحبت کردیم. بنده برحسب ماموریتی که داشتم با نماینده فیفا جلسات متعددی داشتیم و گزارشی از این برنامه‌ها را به AFCارائه خواهیم کرد.

سفیر ایرانی فوتبال پایه آسیا خاطرنشان کرد: با نکات جالبی در این سفر مواجه شدم. مسوولین با توجه به مین گذاری گسترده در ویتنام که ناشی از جنگ جهانی است، نوجوانان و نونهالانی که در مدارس فوتبال آموزش می‌بینند، آموزش‌هایی می‌دادند تا آنها بدانند در کدام مناطق و کدام زمین‌ها نباید بازی کنند. علاوه بر فوتبال، آموزش‌های زیاد دیگری نیز به آنها داده می‌شد. جشنواره بسیار بزرگی بود که چهار هزار نفر از چهار کشور در آن شرکت داشتند.

مهدوی‌کیا در پایان گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تحول عظیم در فوتبال پایه آسیا برنامه‌های زیادی دارد و بنده نیز سعی می‌کنم به سهم خود در این برنامه‌ریزی‌ها مشارکت داشته و برنامه‌های لازم را ارائه کرده و با حضور در کشورهای مختلف آسیایی وضعیت فوتبال آن کشورها را پیگیری نمایم.


  
پیامهای عمومی ارسال شده