سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که خطایت را فراموش کند و از نیکوکاری ات در حقّ خودش یاد کند . [امام حسن عسکری علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :11
کل بازدید :154283
تعداد کل یاداشته ها : 312
103/2/26
2:19 ص
تمجید گاردین از افشین قطبى
دوباره با حاشیه ها مچ بینداز
ایران ورزشى- کمتر کسى تصور مى کرد که حضور افشین قطبى در پرسپولیس پایانى اینچنین خوش داشته باشد و آن همه حاشیه و اتفاقات عجیب و غریب، با قهرمانى به آخر برسد اما این اتفاق افتاد تا افشین قطبى با قهرمانى در اولین تجربه سرمربیگرى خود مورد تحسین قرار بگیرد. این اولین بار نیست که قطبى مورد تمجید و تحسین قرار مى گیرد و این بار روزنامه معتبر گاردین چاپ لندن، عملکرد او به عنوان سرمربى پرسپولیس را تحلیل و از قهرمانى اش در لیگ ایران تمجید مى کند.
177870.jpg
گاردین در گزارشى در این باره مى نویسد: «افشین قطبى که ملیتى ایرانى - امریکایى دارد، در آگوست ???? پس از ?? سال دورى به ایران بازگشت تا هدایت بزرگترین باشگاه این کشور را به دست بگیرد. او پیش از این دستیار سرمربى تیم ملى کره جنوبى بود.
قطبى شروع خوبى در لیگ ایران داشت و همه چیز خوب پیش مى رفت تا اینکه دوران سیاه پرسپولیس فرا رسید. پرسپولیس افت کرد البته آنها در هفته هاى پایانى بازگشت بسیار خوبى داشتند و در تمام بازیها پیروز شدند. در هفته پایانى آنها دو امتیاز با صدر جدول فاصله داشتند و با برترى برابر سپاهان صدرنشین، قهرمان لیگ ایران شدند.
شنبه که روز شروع هفته در ایران است، شاهد برگزارى دیدار این تیم در ورزشگاه آزادى بود و محسن خلیلى در دقیقه هفدهم دروازه سپاهان را باز کرد تا همه به قهرمانى امیدوار شوند. در ادامه، احسان حاج صفى بازیکن فوق العاده و هجده ساله سپاهان گل تساوى را زد تا شادى پرسپولیسى ها تنها یازده دقیقه دوام داشته باشد اما نیمه دوم به پرسپولیس تعلق داشت. آنها فشار بسیارى به سپاهانى ها وارد و فرصت هاى گلزنى زیادى را خلق کردند. وقت اضافه هفت دقیقه اى فرصت خوبى براى پرسپولیسى ها بود تا بتوانند آخرین تلاش هایشان براى قهرمانى را به کار ببندند. دقیقه ششم از وقت هاى تلف شده سپهر حیدرى توانست گل دوم پرسپولیس را به ثمر برساند تا آنها براى بار دوم در لیگ برتر ایران قهرمان شوند. قهرمانى قبلى پرسپولیس در لیگ ایران به سال ???? بازمى گردد».
***
«بیست و نهم فوریه بود که مهدى تاج نایب رییس فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد: «افشین قطبى در دیدارهاى مقدماتى جام جهانى هدایت تیم ملى ایران را به عهده خواهد داشت.» اما روز بعد، دو ساعت پیش از آن که شغل جدید قطبى به صورت رسمى اعلام شود، رسانه هاى ایرانى خبر سرمربیگرى على دایى در تیم ملى را اعلام کردند. دایى پس از آن در برنامه نود تلویزیون ایران اعلام کرد که براى به دست آوردن این شغل با خدا لابى کرده است». گاردین دلیل انتخاب نشدن قطبى براى تیم ملى را به احتمال مخالفت برخى سران ورزش و دولت ایران نسبت داده است.
***
گاردین در بخشى دیگر از این مقاله چنین مى نویسد: «درگیر شدن یک هوادار پرسپولیسى با قطبى نقطه تاریکى در دوره مربیگرى او بود. آنها افشین را با مربیان قدیمى باشگاه مقایسه کرده بودند و سیستم هاى مورد استفاده او را مورد انتقاد قرار دادند اما برخى هواداران تیم که با حضور قطبى در پرسپولیس موافق بودند، به وى لقب امپراتور دادند، موضوعى که به مذاق برخى ها خوش نیامد.»
***
قطبى در ماه آوریل تصمیم داشت در پرسپولیس بماند ولى در حال حاضر او به دلایلى قصد دارد این باشگاه را ترک کند. آنها در شانزده بازى نخست فصل هیچ شکستى متحمل نشده بودند ولى باخت برابر سپاهان در سى و یکم دسامبر و کسر شش امتیاز از آنها در فوریه به دلیل نپرداختن حقوق بازیکن پیشین تیم موجب شد اوضاع به هم بریزد. حاشیه هاى زیادى تیم را دربرگرفت تا پرسپولیس افت فاحشى داشته باشد. افشین قطبى در این باره مى گوید:«حاشیه هاى پرسپولیس باور نکردنى است. نشریه ها نیز به این حاشیه ها دامن مى زنند. آنها از قول برخى بازیکنان حرف هایى را مطرح مى کردند که به هیچ وجه حقیقت نداشتند. باشگاه هاى بزرگى مانند منچستر یونایتد و رئال مادرید نیز توسط رسانه ها و هواداران شان تحت فشار قرار مى گیرند ولى چنین شرایطى در هیچ جاى دیگر ندیده ام.»
***
در ایران خیلى ها معتقدند که قطبى به هیچ وجه نباید به عنوان سرمربى انتخاب مى شد چون پیش از آن پرسپولیسى نبوده و قرار گرفتن در پستى بالاتر از پرسپولیسى هاى پیشین نمى تواند مورد قبول باشد! شاید اگر قطبى نتایج خوبى نمى گرفت، تا پایان فصل نمى توانست جایگاهش را حفظ کند. یکى از کسانى که گفته مى شد مشکلاتى را براى قطبى به وجود آورده، حمید استیلى بازیکن پیشین و مربى فعلى پرسپولیس است. مصطفى دنیزلى سرمربى قبلى پرسپولیس هم مشکلات مشابهى با استیلى داشت، ولى قطبى هرگونه مشکل با او را رد مى کند: «استیلى را مانند برادرم مى دانم. کسى مثل او نمى تواند چنین کارهایى را علیه باشگاه محبوبش انجام بدهد. نه، به هیچ وجه باور نمى کنم.»
قطبى به عنوان دستیار گاس هیدینک و دیک ادووکات در تیم ملى کره جنوبى فعالیت کرده است و این نخستین فصل فعالیت وى به عنوان سرمربى بود.
177864.jpg
زمانى که قطبى علیرضا مرزبان یکى از دوستان حمید استیلى را از تیم اخراج کرد، باشگاه او را برگرداند. این شرایط ادامه پیدا کرد تا اینکه برخى بازیکنان به کم کارى متهم شدند. لپ تاپ قطبى - آن طور که خودش اعلام کرده - توسط یکى از اعضاى داخلى باشگاه شکسته شده. در هواپیمایى که تیم را به سوى شیراز مى برد، شیث رضایى مدافع این تیم از کابین خلبان اعلام کرده بود که هواپیما در حال سقوط است. رضایى پس از آن عذرخواهى کرده و گفت که این کارش فقط یک شوخى با علیرضا واحدى نیکبخت بوده و قصد داشته او را بترساند. نیکبخت هم در مصاحبه اى گفته بود که نحوه تمرین دادن و متد مربیگرى قطبى کهنه شده و او هیچ چیز از فوتبال مدرن نمى داند. همه این اتفاق ها به افت پرسپولیس کمک کرد اما برخلاف جریانات، در حالى که تنها هفت بازى تا پایان لیگ باقى بود، پرسپولیس هفت امتیاز با سپاهان فاصله داشت و باید در تهران با ملوان روبه رو مى شد. برد برابر ملوان آنها را به بازیها برگرداند. آنها براى قهرمانى به چهارده امتیاز از شش بازى باقى مانده نیاز داشتند. پیروزى برابر سایپا بسیار راضى کننده بود و آنها را به قهرمانى نزدیک تر کرد.
قطبى روز پیش از دیدار پایانى فصل برابر سپاهان هم اینچنین گفت: «هواداران پرسپولیس، بهترین هواداران دنیا هستند.» او پس از پیروزى برابر سپاهان و قهرمانى در لیگ ایران هم اینگونه شادى اش را ابراز کرد: «هرگز چنین صحنه هایى را در تمام عمرم ندیده ام. مى خواستم در قلب هواداران جایى داشته باشم و حالا خیلى خوشحالم توانسته ام موجب شادى آنها شوم. این قهرمانى را به آنها تقدیم مى کنم.»
پیشنهاد بسیارى از روزنامه نگاران و دوستان قطبى به او این بوده که: «با پرسپولیس قهرمان شو و این تیم را ترک کن». گاهى قهرمانى لازمه ماندن یک مربى در یک تیم نیست ولى شاید قطبى در پرسپولیس بماند.

  
  

کاشانی قهرمانی پرسپولیس را به هواداران صبور هدیه کرد

خبرگزاری آریا- حبیب کاشانی مدیر عامل تیم پرسپولیس تهران بعد از قهرمانی این تیم در لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران گفت: این هدیه ناقابل باشگاه پرسپولیس به هواداران صبور این تیم است.

به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری آریا، مدیر عامل پرسپولیس در مورد قهرمانى تیمش گفت: کار تیمى بازیکنان و کادرفنى پرسپولیس سبب قهرمانى این تیم در لیگ برتر فوتبال باشگاه هاى ایران شد.

«حبیب کاشانى» همچنین افزود: خدا را شاکریم که توانستیم مردم و هواداران را خوشحال کنیم. وى اظهارداشت: این هدیه ناقابل باشگاه پرسپولیس به هواداران صبور این تیم است زیرا در این مدت ما را حمایت کردند.

 کاشانى در پاسخ به این سؤال که آیا براى فصل بعد هم در این تیم خواهد ماند؟ گفت: این صحبت ها را به بعد موکول مى کنم.


87/2/29::: 11:3 ص
نظر()
  
  

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از قهرمانی سرخپوشان در آغوش مدیرعامل باشگاه اشک شوق ریخت.

به گزارش خبرگزاری فارس، افشین قطبی هنگام اجرای مراسم جشن قهرمانی، هنگامی که با سایر بازیکنان برای تصاحب جام منتظر ماند، با حضور حبیب کاشانی به سوی مدیرعامل رفته و وی را در آغوش گرفت. وی هنگام تبریک به کاشانی برای لحظاتی اشک شوق ریخت.
* در پایان مسابقه، شماری از هواداران پرسپولیس و سپاهان بیرون از ورزشگاه آزادی پس از رویارویی با یکدیگر، درگیر فیزیکی داشتند که با دخالت ماموران نیروی انتظامی به پایان رسید.
* در متروی تهران- کرج، با گماردن ماموران نیروی انتظامی برای کنترل جو بیرونی و خیابان‌هایی که به کرج منتهی می شوند، تدابیر ویژه برقرار شده است.
* ژوران ویرا، سر مربی تیم فوتبال سپاهان در پایان مسابقه حاضر نشد با خبرنگاران مصاحبه کند. هنگامی که یکی از خبرنگاران برای تهیه مصاحبه کنار او رفت، به خبرنگار سیما شدیدا حمله لفظی کرد.
انتهای پیام/


  
  
  پرسپولیس با اقتدار قهرمان لیگ هفتم شد

تیم همیشه قهرمان پرسپولیس در آخرین دیدار از رقابتهای هفتمین دوره لیگ برتر (جام خلیج فارس) در ورزشگاه آزادی تهران با اقتدار کامل با شکست سپاهان قهرمان لیگ هفتم شد.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، قرمزپوشان پایتخت عصر روز شنبه بیست و هشتم اردیبهشت ماه در حضور بیش از یکصد هزار تماشاگر مشتاق و با حمایت پر شور آنها توانست تیم سپاهان را که جام را در دستان خود می‎دید، در هم بکوبد و هفتمین جام لیگ برتر را بالای سر ببرد.

پرسپولیسی‎ها پس از شکست زردپوشان سپاهان در ورزشگاه آزادی تهران با حضور تماشاگران خود به جشن و پایکوبی پرداختند. سرود جشن قهرمانی سرخپوشان با همنوایی یکصد هزار تماشاگر مشتاق همراه شد.

حبیب کاشانی مدیر عامل محبوب پرسپولیس که به علت عارضه قلبی و به تجویز پزشک معالج خود نتوانسته بود در ورزشگاه حضور یابد پس از قهرمانی پرسپولیس به استادیوم آزادی آمد و در کنار سرخپوشان قرار گرفت.

تیم همیشه قهرمان پرسپولیس پس از دریافت کاپ قهرمانی و مدال طلای این دوره از مسابقات لیگ برتر، دور افتخار زد و از حضور هواداران خود و تشویق بی‎امان آنها تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است؛ رختکن پرسپولیس مملو از شادی و غرور بود و اشک همه را در آورد. همه با گریه و لبخند به همدیگر تبریک می‎گفتند و خوشحال بودند از اینکه دل صدها هوادار پرسپولیس را شاد کرده بودند و با صدای بلند شکر گذار خدا شدند.


87/2/29::: 10:32 ص
نظر()
  
  
ایران ورزشى- برترى پرسپولیس مقابل سایپا پاداش ویژه اى را براى بازیکنان پرسپولیس درپى داشت. على سعیدلو رییس هیأت مدیره پرسپولیس که پیش از این و بابت پیروزى پرگل برابر شیرین فراز به سرخپوشان پاداش داده بود، بعد از دیدار با سایپا و پیروزى پرسپولیس بار دیگر دست به جیب شد و به هر یک از بازیکنان این تیم یک سکه پاداش داد.

87/2/17::: 3:48 ع
نظر()
  
  
<      1   2   3   4   5      >
پیامهای عمومی ارسال شده