سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روز قیامت، نخستین کسانی که بر حوض [کوثر] وارد می شوند، دوستان در راه خداوند ـ عزّوجلّ ـ هستند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :4
کل بازدید :154279
تعداد کل یاداشته ها : 312
103/2/25
9:33 ع
goal.jpgGood For Persepolis, Good For Iranian Football
به نظر نمی‌رسید چنین اتفاقی بیفتد. انگار قرار نبود پرسپولیس به هدفی که می‌خواست برسد. نیمه دوم دیدار با سپاهان تقریبا بازی یکطرفه بود اما فرصت‌های کمی که در دقایق پایانی مسابقه به وجود آمد همه چیز را به نفع پرسپولیس خاتمه داد. کرنرهای بیشمار و ضربات آزاد می‌آمدند و می‌رفتند اما دیوار زرد همچنان مستحکم بود و راحت به نظر می‌رسید. با رسیدن به لحظات پایانی مسابقه ? ????هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی به این باور رسیده بودند که امیدی به قهرمانی نیست.

پرسپولیس آخرین مسابقه فصل را در حالیکه دو امتیاز از مهمان خود عقب بود و برای قهرمانی باید پیروز می‌شد، شروع کرد.

از سوی دیگر سپاهان با تساوی هم به قهرمانی می‌رسید.

پرسپولیس خوب شروع کرد. محسن خلیلی در دقیقه ? ???اولین گل را وارد دروازه سپاهان کرد و چهار دقیقه بعد نیز ضربه او به تیر دروازه برخورد نمود.

اما در دقیقه ? ???ورزشگاه به جز عده اندکی از هواداران سپاهان که در طبقه دوم نشسته بودند، برای اولین بار با گل احسان حاج صفی ساکت شد.

پرسپولیس تا جایی که می‌توانست تلاش کرد اما تا دقیقه? ?? +??نتوانست دفاع سپاهان را بشکند.

در وقت اضافه سپهر حیدری با ضربه سری که بهترین ضربه او نبود توانست دروازه تیم اصفهانی را باز کند.

صحنه‌های شادی هواداران پرسپولیس باورنکردنی بود. در سال‌های اخیر به ندرت در ورزشگاه آزادی شاهد چنین هیجانی بوده‌ایم و مسابقه دیروز یادآور تاثیری بود که این ورزشگاه مشهور آسیا می‌تواند داشته باشد.

درست است که همیشه یک تیم برنده می‌شود اما تساوی در این مسابقه راضی کننده نبود. یک تیم باید می‌برد تا تاثیر کسر امتیاز را از بین ببرد. اگر سپاهان در تهران به پیروزی می‌رسید حتی با اعمال کسر امتیاز هم هنوز دو امتیاز بیشر از پرسپولیس داشت.

با توجه به درخواست تجدید نظر پرسپولیس برای کسر شش امتیاز توسط فیفا، در صورت تساوی دو تیم سرنوشت این فصل به دست حقوق دانان سپرده می‌شد و نتیجه تجدید نظر هر چه بود هیچکس را راضی نمی‌کرد. سپاهان قهرمانی را از دست می‌داد، پرسپولیس نمی‌توانست جشن قهرمانی را در زمین بگیرد و فوتبال ایران به هیچ وجه چهره خوبی را از خود به نمایش نمی‌گذاشت.

مسابقه خوبی بود اما نتیجه خوبی برای سپاهانی که در تمام فصل درخشیده بود و در جام باشگاه‌های آسیا و همچنین جام باشگاه‌های جهان عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته بود، نداشت.

درست است که پرسپولیس با شکست رکورد پیروزی‌ها و گل‌های زده قهرمان شد اما همین چند هفته پیش گفته می‌شد که به خاطر علمکرد این تیم روزهای حضور افشین قطبی به پایان رسیده است.

اما قطبی با وجود همه این داستان‌های و شایعات و گزارش‌ها از پشت پرده باشگاه پرسپولیس صبح یکشنبه را با طعم قهرمانی شروع کرده است.
ترجمه ایرنا
  
پیامهای عمومی ارسال شده